اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۶:۲۳
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۱۷
اذان مغرب ۱۹:۱۱:۲۷
طلوع آفتاب ۰۵:۱۱:۰۰
غروب آفتاب ۱۸:۵۲:۰۲
نیمه شب ۲۳:۱۴:۴۳
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ - ۱۶:۳۰
«سراج 24» از چهارمین روز نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گزارش می‌دهد؛

پیشنهاد سردار کاظمینی برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی/افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه بچه‌های حزب‌اللهی و ارزشی دارند جایگاه خود را پیدا می‌کنند، گفت: باید از اینگونه نمایشگاه‌ها حداقل سالی دو بار برگزار شود و آخرین دستاوردها و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب به نمایش در بیاید.

پیشنهاد سردار کاظمینی برای نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی/افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت

به گزارش سراج24 چهارمین روز سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی از صبح امروز در بوستان گفتگو آغاز شد و استقبال مردم و دانش‌آموزان از نمایشگاه در همان ساعات ابتدایی نمایشگاه قابل توجه بود.

امروز مراسم تقدیر از خانواده شهدای حرم و خانواده شهدای هسته‌ای در سالروز ولادت حضرت زینب(س) با نبرد نمادین فرزندان این شهدا با گروهک تروریستی داعش روز ساعت 16 در سالن کنفرانس های نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد.

این یک نبرد شبیه سازی شده جنگ نمادین با داعش است که با ابزار لیزرتگ انجام خواهد شد.

در این مراسم تقدیر، حامد زمانی خواننده انقلابی به همراه عبدالرضا هلالی مداح اهل‌بیبت نیز اجرای زنده خواهند داشت.

*حسن عباسی میهمان روز پنجم نمایشگاه

حسن عباسی مهمان پنجمین روز از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی است.

بر این اساس وی در نشستی با موضوع فضای «سایبر و جنگ‌های آینده» روز دوشنبه 26 بهمن ماه ساعت 13 در سالن نشست‌های سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

*سردار کاظمینی: چنین نمایشگاه‌هایی باید سالی ۲ بار برگزار شود تا دستاوردها شناسانده شود

 

سردار محمد کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله  در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گفت: نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه سال گذشته خیلی بهتر شده و ایده‌ها و محصولات بهتری ارائه شده است.

وی افزود: در گذشته به قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران خیلی توجه نشده بود که در زمان کنونی بهتر شده است ولی هنوز جای فعالیت وجود دارد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه بچه‌های حزب‌اللهی و ارزشی دارند جایگاه خود را پیدا می‌کنند، گفت: باید از اینگونه نمایشگاه‌ها حداقل سالی دو بار برگزار شود و آخرین دستاوردها و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب به نمایش در بیاید.

سردار کاظمینی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال جای آمار و تحلیل دقیق از بازخورد آثار تولید شده خالی است، گفت: ما متاسفانه آمار و تحلیل از آثار و تاثیرات محصولات تولید شده انقلابی نداریم و جای این موضوع در حوزه فضای مجازی خالی است.

وی ادامه داد: دشمن وقتی فیلمی، انیمیشینی یا یک بازی تولید می‌کند بازخورد آن را در دنیا می‌گیرد ولی ما بازخورد محصولاتی که تولید می‌کنیم را در سطح جامعه و حتی دنیا نمی‌گیریم.

*سومین شماره نشریه نمایشگاه منتشر شد/ افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت

به گزارش سراج24 سومین شماره نشریه ویژه سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر و توزیع شد.در صفحه نخست این نشریه به صورت برجسته به یادواره شهدای فاجعه منا و تقدیر از خانواده‌های آنان پرداخته شده است.

این مراسم که در شب گذشته در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد، سردار سعید قاسمی به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود با انتقاد از کتب درسی و آموزشی موجود گفت: چه میزان از کتب درسی ما از حضرت روح‌الله(ره) مطلب منتشر کرده است؟

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فاجعه منا گفت: شبیه چنین فاجعه‌ای در سال 66 نیز رخ داد و امام خمینی(ره) با پیامی کوبنده پاسخ جنایات سعودی‌ها را دادند.

این نشریه همچنان به بازنشر سخنان محمد خوش‌چهره و مناظره میان عبدالرضا سپنچی و منتظر‌القائم پرداخت که در روز گذشته نمایشگاه صحبت کرده بودند.

در بخش دیگری از این نشریه به رونمایی از اولین مرکز ترک اعتیاد به اینترنت پرداخته شده و در مطلبی با عنوان «تنوع محصولات امسال چشمگیر است» به گزارشی درباره عملکرد غرفه‌ها پرداخته است.

*سومین مسابقه امنیت سایبری/ کلید ضعیف رمزنگاری گوگل چیست؟

برای اولین بار مسابقه امنیت سایبری در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به  صورت روزانه برگزار می شود.

اهداف مسابقه امنیت سایبری

این مسابقه با هدف آشنایی مخاطبان با حوزه های امنیت سایبری و همچنین شناسایی استعدادهای جدید و به روز در این حوزه به صورت روزانه از جمعه 23 بهمن ماه لغایت 27 بهمن ماه همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار می گردد.

شرکت کنندگان می توانند از ساعت 9 صبح 25 بهمن ماه به وب سایت ctf.seraj.ir مراجعه کرده و فایل چالش را دریافت کرده و بعد از بدست آوردن جواب سوالات، پاسخ خود را به آدرس ایمیل ctf@seraj.ir  ارسال کنند.

لازم به ذکر است که شرکت کنندگان به منظور اطلاع از چالش های روزانه و همچنین شرایط شرکت در مسابقه به آدرس ctf.seraj.ir مراجعه کنند.

همچنین به افرادی که در مسابقه روزانه امنیت سایبری شرکت کنند و جواب صحیح دهند به قید قرعه یک سکه تمام بهار آزادی اهداء خواهد شد. همچنین به هر کدام از شرکت کنندگانی که حداقل به 3 سوال پاسخ صحیح دهند، یک آی پد نیز اهداء خواهد شد.

چالش روز سوم:

یک ماجرای واقعی

اواخر سال 2012 میلادی، که گوگل به عنوان یک شرکت بسیار بزرگ و فن‌آورانه در جهان خوش درخشیده بود، اتفاقات عجیبی رقم خورد. یک رایانامه‌ی عجیب؛ که برای معرفی یک موقعیت شغلی مناسب در گوگل ارسال شده و از آقای Zachary Harris سوال پرسیده بود که آیا علاقه‌مند به آن موقعیت شغلی است یا خیر.

متن رایانامه به این صورت بود: «شما به وضوح علاقه‌ی شدیدی به سامانه عامل لینوکس و برنامه‌نویسی دارید، من می‌خواهم بدانم آیا علاقه‌مند به بررسی موقعیت‌های شغلی گوگل هستید؟

هریس کنجکاو شد، اما شک و تردید هم وجودش را فراگرفته بود. این رایانامه در ماه دسامبر به صورت کاملاً غیرمنتظره به دست وی رسیده بود و به عنوان یک ریاضی‌دان، او احتمالاً مناسب موقعیت‌های شغلیِ گوگل نبود. به همین دلیل او شک کرد که ممکن است این رایانامه جعلی بوده و تنها یک هرزنامه باشد که ظاهراً از طرف گوگل ارسال شده است.

اما با بررسی سرآیند این رایانامه، هریس متوجه شد که هیچ اطلاعات اشتباهی در این سرآیند نیست و اطلاعات کاملاً معتبر است. سپس هریس متوجه یک مشکل عجیب شد؛ گوگل در حال استفاده از یک کلید رمزنگاری بسیار ضعیف بود! او در صدد اثبات این حقیقت برآمد که رایانامه واقعاً از طرف گوگل آمده ارسال شده یا نه. تقریباً هر کسی که می‌توانست این کلید را بشکند، در واقع می‌توانست از آن برای ارسال رایانامه‌هایی استفاده کند که ظاهراً از طرف گوگل آمده است. حتی این رایانامه می‌توانست از طرف مدیران اصلی گوگل سرجی بِرین و لاری پِیچ باشد!

این مشکل مربوط به کلید DKIM است که گوگل برای رایانامه‌های دامنه‌ی google.com استفاده می‌کند. کلید DKIM یک کلید رمزنگاری مبتنی بر الگوریتم RSA است که دامنه‌ها از آن استفاده می‌کنند تا مشخص نمایند یک رایانامه واقعاً از دامنه‌ی اصلی ارسال شده است یا خیر؛ به این ترتیب نشان می‌دهند که اطلاعات سرآیند یک رایانامه که آدرس یک دامنه را نشان می‌دهد صحیح می‌باشد؛ در واقع با این روش دامنه‌ فرستنده سرآیند رایانامه را با امضای دیجیتال خود ارسال می‌کند. وقتی رایانامه به مقصد می‌رسد، کارگزار دریافت‌کننده می‌تواند کلید عمومی فرستنده را از کارگزارهای DNS پیدا کرده و امضای فرستنده را بررسی نماید.

به دلایل امنیتی، استانداردهای DKIM پیشنهاد می‌کند که از کلیدهایی با دست‌کم طول 1024 بیت استفاده شود. اما گوگل از یک کلید 512 بیتی استفاده می‌کرده که با کمک ابزارهای موجود و اندکی توان‌مندی محاسبه قابل شکستن بوده است. هریس پس از این‌که به مشکل پی برد، نتیجه گرفت که گوگل تا این حد بی‌دقت نیست و شاید واقعاً این مسئله از طرف تیم استخدام طرح شده تا بررسی کنند کدام یک از متقاضیان کار به این آسیب‌پذیری پی می‌برند.

هریس به کار در گوگل علاقه‌مند نبود؛‌ اما تصمیم گرفت تا کلید را بشکند و یک رایانامه به مدیران گوگل یعنی برین و پیچ ارسال کند تا نشان دهد در بازی استخدامیِ آن‌ها شریک است! در نهایت با ارسال یک رایانامه از طرف برین به لاری پیچ، او یک آدرس از وب‌گاه خودش را ارسال کرد و گفت که تصور می‌کند صاحب این آدرس به اندازه‌ی کافی برای کار در گوگل جالب به نظر می‌رسد و بهتر است وی را استخدام کنیم!

هریس مطمئن بود که اگر پاسخی ارسال شود، وی آن را دریافت می‌کند؛ اما پاسخی دریافت نشد! 2 روز بعد متوجه شد که کلید رمزنگاری گوگل تغییر کرده و 2048 بیتی شده است و البته وب‌گاه وی از طرف آدرس‌های آی‌پی گوگل بازدیدهای بسیاری داشته است! خب روشن است؛ هریس یک آسیب‌پذیری واقعی پیدا کرده بود و این یک بازی نبود! هریس با بررسی وب‌گاه‌های دیگر متوجه شد که این مشکل در بسیاری از وب‌گاه‌های مشهور دیگر مانند یاهو، پی‌پال، آمازون، ای،بِی، اپل، لینکد‌این، توییتر و … نیز وجود دارد.

گرچه ساز و کار DKIM و نیز نرم‌افزار پیاده‌سازی متن‌باز آن یعنی OpenDKIM، برای آزمون درستی منبع فرستنده و گیرنده به‌کار می‌روند و نمی‌توانند تغییری در محتوای رایانامه‌ها ایجاد کنند، با این وجود، کشف چنین نقص امنیتی آشکار موجب می‌شد تا از اعتبار گوگل در زمینه‌ی حفظ امنیت محصولات خود بکاهد. چنین اخباری شاید هرگز به گوش کاربرانی که تنها به در دسترس بودن خدمت مورد نیازشان می‌اندیشند، نرسد، ولی آن‌چه مهم است توجه و اهمیت لازم به میزان امنیت محصولاتی که زندگی خود را به آن‌ها گره زده‌ایم.

این پیکار برای حل نیاز به آشنایی با مبانی رمزنگاری کلید عمومی داشته و برای کسانی که با مفاهیم رمزنگاری بیگانه‌اند توصیه نمی‌شود.

در این پیکار با استفاده از یک کلید ضعیف، که ساختارها و پایه‌های اساسی مورد نیاز برای عرضه شدن به عنوان یک کلید امن را دارا نیست، جواب چالش یا همان متن پیام، رمزگذاری شده است.

چگونگی ارسال پاسخ چالش

در پاسخ به این پیکار تمامی اطلاعات استخراج شده از طریق تحلیل داده‌هایی مکانی در اختیار را توضیح داده و در نوشتار مربوط به پاسخ‌ بیاورید. پس از حل چالش و دست‌یابی به پاسخ، تمامی پرونده‌ها را داخل پوشه‌ای به نام ans_chall_2 قرار داده و پس از فشرده کردن آن با قالب زیپ به نشانی رایانامه‌ی مسابقه، ctf@seraj.ir ارسال فرمایید. موضوع این رایانامه باید نام چالش باشد، در پایان نیز نام و شماره‌ی تماس خود را درج نمایید.

زمان ارسال پاسخ

مدت زمان ارسال پاسخ برای پیکار سوم، از ساعت 9 صبح روز یک‌شنبه 25 بهمن‌ماه تا 21 شب روز دوشنبه 26 بهمن‌ماه است، به پاسخ‌های ارسالی پس از بازه‌ی بیان شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. ممکن است مدت زمان مسابقه تمدید شود، از این‌رو این صفحه را مجدد بازبینی نمایید.

*فتوگرام/ چهارمین روز نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

*تنوع محصولات امسال چشمگیر است

موسسات و شرکت های مختلف حاضر در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی هر کدام به محصولات جدیدی را در نمایشگاه عرضه کردند که زیر کپ و گفت ستاد خبری با برخی از غرفه های حاضر در نمایشگاه را می خوانید:

حضور سرمایه گزاران در نمایشگاه باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان در حوزه انمیشن است

فاطمه مسیبی مسئول غرفه برهان در گفت وگو با ستاد خبری سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: شرکت برهان از سال 92 کار خود را آغاز کرد. حوزه کاری این شرکت ساخت محتوای دیجیتال،انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی ، موشن گرافی و موشن استریپ می باشد. مبنای محتواهای ساخته شده این شرکت موضوعات اقتصادی ایران است.

وی افزود : در حوزه اقتصاد ما دو انمییشن سه و چهار دقیقه ای داریم.یکی انیمیشن "ماجراهای این و آن "با موضوع ربا و دیگری انیمیشن "رستم " است.که به موضوع تولید داخلی می پردازد.

هدف اصلی سایت کرب و بلا معرفی جهانی امام حسین (ع) است

همچنین محمد حسین اربابی فر، مسئول غرفه سایت کرب و بلا با شرکت در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب در بخش نشر دیجیتال و تلفن همراه، با معرفی کرب و بلا، سایت تخصصی امام حسین (ع)، گفت: این مجموعه وابسته به موسسه زیتون بوده و در زمینه ی تولید محتوا پیرامون سید الشهدا (ع) فعالیت می کنیم.

وی با بیان قسمت های مختلف فعالیت این مجموعه، اظهار داشت: سایت تخصصی امام حسین (ع) در بخش های مختلفی مثل ادبیات، تاریخ، اندیشه، مالتی مدیا و خبر به تولید محتوا می پردازد.

اربابی فر، با بیان اینکه هدف اصلی این سایت معرفی جهانی سیدالشهدا است، اظهار داشت: ما در این سایت سرویس های مختلفی داریم که می توان به سرویس هیات اشاره کرد که در این سرویس می توان مکان هیئت های مختلف را به دست آورد. علاوه بر این بخش سخنرانی و تصاویر از دیگر سرویس های این سایت است.

مسئول غرفه سایت کرب و بلا، با بیان اینکه این اولین حضورمان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، است، خاطر نشان کرد: قبل از این، در نمایشگاه رسانه های دیجیتال شرکت کردیم که در آن نمایشگاه توانستیم مقام اول در زمینه فرهنگ و معارف از دید مخاطبان و داوران را کسب نماییم.

بازی ترکمنچای ، محصول جدید شرکت پویا نما

در ادامه مرتضی رضایی مسوول غرفه شرکت پویا نما گفت: شرکت پویا نما یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید بازی های کامپیوتر و انیمیشن فعالیت دارد.

وی افزود: دو محصول قابل توجه این شرکت دو بازی تاریخی" میرمهنا " و "ترکمنچای " است. بازی "میرمهنا " یک بازی تاریخی در مورد شخصیت میرمهنا می باشد. میرمهنا در جنوب ایران با کمپانی هند شرقی مبارزه می کند. نسخه موبایل این بازی نیز تا سال آینده آماده می شود.

رضایی ادامه داد :محصول جدیدی که امسال به نمایشگاه آورده ایم بازی "ترکمنچای" است. موضوع بازی 12 سال اتفاقات تاریخی از دوره عهد نامه گلستان تا ترکمنچای و اتفاقاتی است که در این سال ها در ایران افتاده است، می باشد. نسخه موبایلی این بازی نیز در حال ساخت است.

برتری موسسه دانش بانک،تنوع محصولات در حوزه کودکان و نوجوانان است

همچنین محمد مهدی عمادی مسئول غرفه دانش بانک درباره اهداف حضورشان در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: دانش بانک بیش ازیک دهه است که در موضوعات قرآنی و آموزشی برای کودک و نوجوان محصولات چند رسانه ای و سی دی تولید می کند. قالب بیشتر کارهای دانش بانک شعر،داستان،بازی و.. می باشد.

مسوول غرفه دانش بانک ضمن اشاره به اینکه این دومین سال است که درنمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی شرکت می کنند خاطر نشان کرد:محصولات جدیدی که امسال به نمایشگاه آورده ایم دو بازی "بهلول و هارون " و "قسم خورده " است. بازی "قسم خورده"ماجرای پسری است که وارد یک شهری می شود و با رفتارهای نیک مثل نماز خواندن با حاکم ظالم شهر مبارزه می کند.

وی افزود :هم چنین نرم افزار هدیه نیز از کارهای جدید است که موضوع آن آموزش جز سی در قالب شعر و بازی و داستان می باشد. علاوه بر این یکی از کارهای جدید امسال اهدای کلبه مقوای کوچک در ازای خرید مقدار بالا به بازدید کنندگان است.

دوران افتخار 2 با موضوعات جدید در راه است

همچنین سید معراج میر جعفری مسوول غرفه شرکت سپاسه فتح پارسه گفت: این موسسه از سال 86 تاسیس شده است و حوزه کاری آن تولید بازی و انیمیشن در موضوعات مختلف است. بزرگ ترین محصول این شرکت تا به امروز بازی "دوران افتخار " است. این بازی به لحاظ کیفیت ساخت با بازی های روز دنیا قابل مقایسه است و در واقع به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بازی دفاع مقدس است و در دوعملیات بیت المقدس و مرصاد اتفاق میفتد خاطر نشان کرد: تمام کاراکترهای این بازی و اسلحه ها و لباس ها به صورت از صفرتا صد در استودیو خودمان طراحی و ساخته شده و ما هیچ مدل کپی نداریم.

میر جعفری افزود :شخصیت این بازی یک پسر جوان است که در یک موقعیت خاص مشغول مرور دفتر خاطرات پدر شهیدش می شود و در واقع بازی در جریان مرور این خاطرات در جریان است.

وی تاکید کرد: این یک بازی ادامه دار است و در حال حاضر ما در حال ساخت دوران افتخار 2 هستیم که ماجراهای آن موضوعات روز دنیا مثل جنگ سوریه و دست گیری ملوانان آمریکایی ها توسط نیروهای ایرانی است.

مسوول غرفه شرکت سپاسه فتح پارسه ادامه داد: ما یک بازی قرآنی در حال ساخت به نام "جنگل رضوان " هم داریم که در آن مفاهیم قرآنی در قالب بازی به کودکان آموزش داده می شود.

دغدغه اصلی موسسه فرهنگی دیجیتال نورالرضا به روز رسانی نرم افزارها و تولید محتوای جدید بر اساس نیاز مخاطب است

در ادامه مهدی ظهیری مسوول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال نور الرضا گفت: موسسه فرهنگی نور الرضا در سال 91 با مجوز رسمی وزارت کشور و با هدف تولید نرم افزارهای تحت ویندوز تشکیل شده است. در سال 92 مجموعه های اندرویدی و نرم افزارهای موبایلی نیز به تولیدات موسسه اضافه شد.

مسوول غرفه موسسه فرهنگی دیجیتال نور الرضا با اشاره به اینکه از سال 91 تا به امروز 50 نرم افزار تولید کرده ایم خاطر نشان کرد: ما سعی می کنیم برای همه جور مخاطب در هر رده سنی و هر جور تفکری تولید محتوا کنیم. دغدغه اصلی موسسه فرهنگی دیجیتال نورالرضا به روز رسانی نرم افزارها و تولید محتوای جدید بر اساس نیاز مخاطب است.

ظهیری افزود : کارهای امسال ما شامل دو بخش می شود. یکی محصولات حقیقی که شامل نرم افزار و سی دی می شود. تعداد این محصولات 9 عدد است که با موضوعات مختلف گرافیکی ، بازی ، آموزشی و... می باشد. همچنین محصولات مجازی که شامل نرم افزارهای موبایلی است که شامل 10 نرم افزار اندرویدی است با موضوعاتی شامل قرآن و مفاتیح و آشپزی و دفاع مقدس و... می باشد. نحوه خرید نرم افزارهای موبایلی به این شکل است که مخاطبین هزینه ای را پرداخت می کنند و در ازای آن کد دریافت می کنند که به آنان امکان دانلود را می دهد.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۶
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••